Thursday, June 25, 2009

PENGGANTI BARU
Aku dah tak berapa ingat lagi..Kalau tak silap pada masa tu,aku dalam tingkatan dua..Aku dapat birthday present dari ibu aku.Nak tahu tak apa dia bagi kat aku time tu..?Erm....dia bagi aku kura2.Pelik kan..?Tapi dalam banyak2 binatang yang aku boleh bela,kura2 yang aku minat.Mungkin sebab dia tak banyak ragam kot..{hehehehe}Time tu aku dapat dua ekor kura2 yang kecil.Aku pun tak tahu lah jantan ke betina..Tapi aku namakan kura-kura aku tu Cumie dan Cikie..Aku punyalah happy bila dapat present tu dari ibu aku..




Lama jugak aku bela kura2 tu..Hampir stgah tahun jugaklah...Nak dijadikan cerita,pada satu pagi tu,aku mintak adik aku besihkan akuarium kura2 tu coz aku ada keje lain nak wat time tu..Selalunye dia buat takde masalah...So aku trust la kat dia..Agaknya dah takdir hidup kura2 tu sampai hari tu jew agaknya,pagi tu,lepas adik aku dah siapkan kura2 tu,dia jemur kura2 tu..Dia lupa yang dia jemur kura2 tukat luar.sampai ke awal petang baru aku teringat nak tengok kura2 aku..Aku tengok kat bilik kura2 aku takde..So aku panic...Aku terus takde ingat lain,aku pergi tengok kura2 aku kat luar.Nak tahu apa jadi..?Erm...Aku jerit sekuat kuat hati aku time tu sampai berlari semua family aku keluar nak tengok apa dah jadi time tu..Aku menangis..sedih sangat2..Kura2 aku mati dalam keadaan panas sebab kene jemur dari pagi sampai petang..Youall bayangkanlah,berapa lama kene panas sambil berendam dalam air...Tentu matikan kalau keadaan yang macam tu...Time tu aku memang tak berdaya sangat.Aku yang tanam kura2 tu..Sejak itu lah aku tak nak bela kura2 lagi walaupun keinginan aku kuat nak bela kura2..Aku terima takdir kura2 tu sampai situ jew..Cuma aku tak dapat terima adik aku buat macam tu walaupun dia tak sengaja..So...Cerita tu dah lama lepas...Aku pun dah maafkan dia..Mungkin takde rezeki aku nak bela lama2 kura2 tu...




Nak dijadikan cerita....{jeng..jeng..jeng..}hehehe..Last week,aku dapat pengganti baru..Erm..aku dapat sekali dua..Memang dah lama sangat aku tunggu pintu hati aku terbuka semula untuk terima pengganti baru ni....Ntah macam mana..Time tu aku baru balik dari parit..{saja jalan2 dengan family aku...}Aku tercakap kat ayah aku yang aku nak bela kura2 semuala...Dan aku ajak ayah aku pergi kedai ikan...Tapi time tengah hari tu ayah aku malas nak singgah mana2 lagi..So kami terus balik rumah..Time malam tu,aku dengan adik aku pergi cc..Saje on9...Lepas tu time balik ayah aku jemput aku..Dalm kete....You know..dia surprisekan aku.Dia bagi aku dua ekor kura2..!!hahaha..!Cam tak percaya jew...Punyalah aku happy..Time tu aku happy sangat2..Tuhan jew lah yang tahu macam mane perasaan aku time tu..So aku dah dapat pengganti baru..Aku namakan kura2 aku tu,Andy dan Didiey.Mesti pelikkan kenapa aku letak nama orang kat kura2 tu..Yang sebenarnya disebalik nama tu,ada kisah dalam hidup aku.Erm..korang nak tahu ke..??hehehe...mungkin lain kali kot...Yang pastinya dia tu adalah someone yang sangat istimewa dalam hidup aku buat masa sekarang ni...So...Lain kali jika ada masa lagi,aku akan story pada korang lagi ok...hehehe....bye..!!See ya..!!